Hej jag har vart på Bråvalla

Jag har haft skitkul, trots 0 campingvana. Vi var duktiga och lyckades sätta upp tältet. Första dagen var vädret på topp men andra dagen ska vi inte ens prata om. Blixten slog ner på campingen när vi var i vårt tält och allt var ganska kaosigt. Men jag har haft det bra ändå, suttit i gräset och lyssnat på musik, dansat, upptäkt nya band samt sett gamla favoriter. Vårt tält blev en pool så vi sov inte där sista natten, men guldstjärna till oss ändå för att vi försökte! Vi sov i TÄLT, nu har jag provat det också men nästa år tar jag nog in på vandrarhem, haha! Mobilnätet var det sämsta men dom grymma artisterna vägde upp det flera gånger om.

fotografiska

Hej på er! Idag har det spöregnat och vart riktigt kallt ute, så jag och farmor spenderade dagen på fotografiska. Sebastiao Salgado - alltså wow vilka bilder. Sedan åt vi i deras goda café, jag tog en fetaost och tomatsallad, mhm....

bränn vår stad med elden inom mig

Vet ni vad? Min förkylning har fortfarande inte gått över. Alltså, jag orkar inte, mina två första sommarlovsveckor... Imorgonbitti blir det att gå till doktorn. BRÅVALLA BÖRJAR JU OM FYRA DAGAR, nu får jag ta och bli frisk!

GLAD MIDSOMMAR

twenty two

Idag bakade jag en jordgubbstårta till familjen, för idag firar mina föräldrar sin tjugoandra bröllopsdag.

work

Igår jobbade jag, Maja, Mia och Nanna på Hannas mammas 50års fest. Riktigt kul var det. Idag har jag dock vart helt slut, tror vi åkte därifrån kring fyra. Filmkväll here i come!

Hurra hurra!

Åh vad glad jag blir av att se alla studenter springa ut! Förstå lyckan. Själv är jag rättså nöjd att jag har ett år kvar för jag tror att trean kommer bli grym med alla skivor och annat skoj.

godisbox

Här ligger jag hemma dunderförkyld, kan ni förstå lyckan när en godisbox dimper ner i brevlådan? Detta gjorde min dag.

sommarlov

Igår var det skolavslutning. Det känns helt overkligt, som jag längtat. Nu är mitt sista sommarlov påbörjat och jag har elva härliga veckor av ledighet framför mig.

Man måste dö några gånger innan man kan leva

VILKEN JÄVLA GRYM HELG. Fredag morgon begav jag mig till flygplatsen där jag mötte upp Josefin. Vi checkade in och var så förväntansfulla att vi skulle kunna spricka. Klockan 10 landade vi i ett regnigt Göteborg. Vi åt lunch, shoppade och sov innan det var dax att gå ut. Dagen efter var vi på Liseberg och åkte Helix som helt enkelt var bäst och så värd den 50 minuters långa kön. Sedan begav vi oss till Ullevi för att se Håkan Hellström!!! Det var den bästa konserten jag vart på ever och han är sjukt grym. Så där stod jag, bland 69348 andra personer och lyssnade. Han spräckte Bruce Springsteens biljettrekord, han fyllde Ullevi och levererade Sveriges största konsert någonsin alldeles briljant. På söndagen var vi helt slut och låg i Kungsparken och solade hela dagen. Lyckoruset från konserten är fortfarande kvar.

it's summer already

Kom på att jag glömt visa er denna tårta som jag bakade när jag hade vännerna över på middag, kan va bland topp 10 bästa tårtorna jag någonsin smakat.

Detta är KATASTROF. Mina tankar kring träning och bloggande just nu: jag tar det i sommar när jag har tid. Så nu ska jag ta mej fan ta tag i det igen. Sista inlämningen skickade jag in för två dagar sedan och nu går jag på långhelg för att sedan ha avslutning på måndag! Friiiiihet.

Simone

I söndags var Simones namngivning och jag agerade fotograf! Här är ett litet urplock av bilder från cermonin och efter.